Přeskočit na obsah

Procesy řízení PLM

Nastavíme procesy řízení celého životního cyklu výrobku. Od prvního nápadu přes návrh modelu, simulaci, výrobu, kontrolu až po servis a likvidaci výrobku.

Procesy řízení

V každém podniku nebo společnosti existuje mnoho procesů řízení a každý z nich určuje, jak se má postupovat při plnění konkrétního požadavku v rámci celého životního cyklu výrobku.

Během životního cyklu výrobku je vytvořeno velké množství dokumentů, které je třeba spravovat a sdílet. Jsou součástí záznamu o výrobku.

  • Správa dokumentů obsahuje historii, verze a kontrolu změn souborů ve více formátech v zabezpečeném úložišti, které lze snadno prohledávat.
  • Uživatelé různých oddělení podniku mají snadný přístup k dokumentům a důležitým informacím pro projekty, na kterých pracují.
  • Uživatelé mohou vytvářet, ukládat, upravovat, vyhledávat a spravovat dokumenty během práce přímo v prostředí Windows.
  • Konfigurovatelné prostředí správy dokumentů podporuje podnikové standardy a postupy.
  • Správa umožní řídit stavy životního cyklu dokumentů, jejich verzí a kontrolu přístupu uživatelů.
  • Správa dokumentu se odkazuje na související položky, např. součásti a projekty.
  • Prohlížet a vyhledávat lze podle zadaných kritérií a stavů dokumentu.
Vytváření, vizualizace a sdílení technické dokumentace v rámci bezpečného a spravovaného prostředí je součástí PLM procesu.
  • Řešení založené na PLM znamená, že týmy pro tvorbu dokumentů mají přístup k nejnovějším údajům z jednoho místa.
  • Modulární schémata obsahu řídí opakované použití obsahu, šetří čas a odstraní chyby dokumentů.
  • Spolupráce s více autory ve více odděleních podniku snižuje časovou náročnost na oběh dokumentů.
  • Nástroje umožňují zpracovat data přímo z 3D modelu. Vytvoříte vysoce kvalitní ilustrace, fotorealistické obrazy a interaktivní animace s možností importovat zvolená konstrukční data.
Projektové řízení propojuje do společného plánu modely, kusovníky, dokumenty, výkresy a další položky jako výstupy a milníky pro týmovou spolupráci a poskytuje panely pro řízení projektového portfolia.
  • Pracovní prostor spolupráce na projektu umožňuje bezpečnou online účast týmů s  upozorněním o odpovědnosti a lhůtách.
  • Poskytování kritických informací, které projektovým týmům pomáhají zaměřit se na důležité úkoly a nabízí přehled kapacity zdrojů pro jejich lepší plánování a využití.
  • Organizace podnikových procesů, automatizace tvorby dokumentů a spojení všech osob s novými produkty. Od prodeje a marketingu až po výrobu a podporu.
  • Všechny součásti nutné pro definici produktu, jako jsou model, dokument nebo položka jsou ve správě na jednom místě.

Konstrukční kusovník a navazující technologické procesy přípravy výroby umožní schvalovat dokumentaci, která je připravena k vydání do výroby.

  • Všechny součásti, sestavy, komponenty, materiály, které tvoří kompletní produktovou strukturu, jsou spravovány v víceúrovňovém kusovníku.
  • Pomocný a spotřební materiál, obaly a další mohou být snadno přidány do hierarchické struktury kusovníku.
  • Součásti jsou propojeny s položkami dílů pro automatizované aktualizace konstrukčního kusovníku.
  • Revize a správa verzí ve všech položkách a souborech zajišťuje pracovní postup (workflow).
  • Zvýraznění položek kusovníků znázorní změny provedené v řádcích kusovníku jednotlivých verzí a poskytují úplnou historii změn kusovníku.
  • Osvědčené postupy pro integritu kusovníku jsou implementovány za účelem podpory opětovného použití, snižování počtu položek nakupovaných součástí a zamezení zbytečných výrobních nákladů a souvisejících chyb.

Pracovní postupy (workflow) zahrnují všechny požadavky na procesy související s produkty a službami v průběhu celé fáze životního cyklu výrobku.

  • Definovaný proces pracovního postupu zajistí kontrolu a sledování změn životního cyklu výrobku.
  • Rychlejší řešení problémů pomocí nastaveného postupu poskytne lepší kvalitu souvisejících služeb.
  • Workflow definuje a prosazuje formální zásady v rámci postupů, které pomáhají při sledování stavu procesů.
  • Efektivnější řízení změn snižuje riziko neslučitelnosti nebo vyrobitelnosti nebo další problémů s výrobkem.
Využitím řízení předvýrobních procesů lze dosáhnout jednotného, standardizovaného procesu změny v celém podniku.
  • Vydání položek nových součástí a dokumentů v rámci procesu změnového řízení.
  • Související procesy současně aktualizují dotčené položky, jako jsou CAD modely, výkresy a dokumentace.
  • Provádění rychlejších změn s historií procesu odevzdání změny, schvalování změny a vydání do výroby k určenému datu.
  • Komunikace procesu změnového řízení v celém podniku v reálném čase zajistí, že každý pracuje s poslední schválenou verzí vydané dokumentace.
Proces řízení kontroly jakosti integruje aktivní řízení kvality procesu výroby a řízení změn.
  • Snížíte riziko tím, že odhalíte potenciální problémy s kvalitou a vady na výrobku.
  • Zvýšíte efektivitu při reakci na problémy s kvalitou, a provedete změny k odstranění budoucích úniků kvality výroby.
  • Spravujete shodu od návrhu přes výrobu až po dodávku výrobku.
  • Integrujete řízení kvality spolu s vývojem výrobku a plánováním procesu výroby.
  • Řídíte kvalitu udržováním konzistentních procesů výroby a dodavatelského řetězce nakupovaných součástí a materiálů.

Cloudové řešení pro řízení procesů PLM

Objevte výhody cloudového prostředí pro spolupráci, správu dat a řízení procesů PLM v reálném čase. Cloudová platforma 3DEXPERIENCE propojí všechny procesy vývoje produktu, od návrhu až k výrobě. Správa dat umožní pracovní postup pro schvalování revizí nebo větvení obsahu dokumentů. Jednotlivé stavy životního cyklu výrobku zajistí vydání obsahu včetně historie a sledování změn.